۳ تیر ۱۳۹۰

در خواست سید محمد خاتمی از زندانیان سیاسی اعتصاب کننده برای شکستن اعتصاب / مهم؛ حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است

سید محمد خاتمی در پیامی خطاب به ۱۹ زندانی اعتصاب کننده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی آنان درخواست کرد این اعتصاب شکسته شود.
رییس جمهور سابق کشورمان در دیداری که با مریم شربتدار قدس، همسر فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی داشته است تاکید کرد: اگر صدای ما به مسئولان می رسد از آنان می خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.
سید محمد خاتمی در این پیام از فیض الله عرب سرخی خواسته که به همراهان خود پیغام وی را که “آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است” برساند.
بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمد جواد مظفر، محمدرضا مقیسه، عبدالله مومنی، مهدی اقبال، کیوان صمیمی، عیسی سحر خیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت الله طبرزدی و محسن امین زاده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین و رجایی شهر کرج هستند که در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی از روز شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. خانواده های این زندانیان گفته بودند که این زندانیان خواهان معرفی و مجازات عاملان قتل هدی صابر و هاله سحابی هستند و مسولان باید به این خواسته توجه کرده و از رخداد فاجعه ای دیگر جلوگیری کنند.
بر اساس اخبار و گزارش ها محسن امین زاده که دوهفته ی گذشته به مرخصی آمده و پس از شرکت در مراسم مرحوم صابر به اوین فراخوانده شده بود نیز پیش از عزیمت اعلام کرد که به اعتصابیون خواهد پیوست. وی روز گذشته دچار افزایش شدید فشار خون شده وضعیت جسمی بسیار نامناسبی دارد. هم بندیان او نگران وضعیت جسمانی وی هستند. همچنین ابولفضل قدیانی و عبدااله مومنی دو تن از این زندانیان هستند که دیروز به بهداری زندان اوین منتقل شده اند . قدیانی نیز با توجه به بیماری قلبی وضعیت نگران کننده ای دارد .
گفتنی است عماد باقی روز دوشنبه بعد از پایان یافتن دوران محکومیت از اوین آزاد شده و محمد جواد مظفر نیز برای شرکت در مراسم ترحیم مادر همسرش به مرخصی آمده است، اما همچنان در اعتصاب غذا باقی مانده است.
متن کامل این پیام که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
برادر عزیز جناب آقای عرب سرخی
با سلام
چند روزی است که شما و عده ای از عزیزانی که در زندان بسر می برند به اعتصاب غذا دست زده اید و این امر همه ما را نسبت به سلامتی شما نگران کرده است و پاره ای اخبار نیز این نگرانی را تشدید می کند.
انتظار همه این است که به تقاضای دوستان، سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است امیدوارم این تقاضا مورد اجابت قرار گیرد.
از سوی دیگر اگر صدای ما به مسئولان می رسد از آنان می خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.
آنان مطالبی دارند که در جریان مذاکره بهتر می توان به آنها رسیدگی کرد تا یا دوستان قانع شوند یا مطالب آنان مورد توجه و اجابت قرار گیرد.
منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ