۲۱ بهمن ۱۳۹۱

شبکه من و تو و دیکتاتوری مدرن

تقریبا دو ماه پیش بود که در فیس بوک سالی تاک یه کامنت نوشتم و نتیجه اش شد بلاک شدنم. سالومه خانم ویدیویی از شبکه من و تو گذاشته بود که تقلید یکی از کارهای خارجی بود . من فقط نوشتم ویدیوتون اصلا در حد ویدیوهای خارجی نبود. بهتر بود بیشتر وقت میذاشتید ( چون صدها مدل مختلف در کشورهای مختلف از این ویدیو ساخته شده ). بلاک شدم. رفتم به صفحه اصلی من و تو که 1 میلیون نفر هم لایک گرفته خیلی محترمانه این موضوع رو مطرح کردم که سالی تاک برای این نظر ساده منو بلاک کرد. نتیجه این شد که من و تو هم مرا بلاک کرد. ناراحت بودم از اینکه چرا وقتی شبکه ای به این خوبی با برنامه های جذاب به این محبوبیت میرسه دیگه تحمل نظر مخالف رو نداره. دقیقا مثل یک انقلاب. در هر انقلاب یک رهبر آنقدر محبوب میشه که مردم چشم و گوش بسته دنبالش راه میفتن و در آن شور و شوق انقلابی، آن اقلیتی هم که مخالف باشد چنان سرکوب میشود که کسی خبردار هم نمیشود. من و تو هم آنقدر الان محبوب است که برایش مهم نیست یک عضو مثل من را از دست دهد. این خصوصیات ما انسانهاست. جالبیه کار اینجاست که این شبکه برنامه ای داره بنام جواب که به مشکلات و سوالات و انتقادات مردم در باره شکبه پاسخ میدن. یک بار بهشون ایمیل زدم و یکبار هم تلفن زدم و پیام گذاشتم ولی هیچ بار جوابم داده نشد. چند روز پیش ها این موضوع را در صفحه من و تو پلاس نوشتم، آنها هم بلاکم کردند. این شد که تصمیم گرفتم نه برای بلاک شدن خودم، بلکه برای ذات دیکتاتوری ما انسانها کمی حرف زده باشم. من و تو اگر جای خامنه ای بود، خون مان را در شیشه میکرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ