۱۱ آبان ۱۳۹۱

چاره کار کجاست؟

اینترنت رو که میبینی و کامنتها را که میخونی متوجه میشی هر ایرانی برای خودش یک مفسر سیاسی است. هرکس به طرفی کشیده شده و از آن دفاع میکند ولی معموئلا همه در یک چیز مشترکند و آن این است که مردم کشور ایران سالهاست بازیچه غرب شدند و کشورهای سودجو همیشه برای بهره بردن از نفت ایران، از اختلاف بین مردم ایران و نوع حکومت آن کشور بهره برده اند. این چیزی است که همه میگویند در واقع همه آنرا فهمیده اند. ولی سوالی که برای من ایجاد شده پس ایرادمان چیست که وقتی همه مان این را میدانیم بازهم وضعیتمان اینگونه است؟ تک تک ما آدمها حرفهای قشنگی میزنیم. اگر اینقدر بافهم هستیم پس چرا همیشه مورد ظلم واقع شدیم؟ ایرانی که با این همه منابع باید یکی از بهترین کشورهای روی زمین باشد چرا مردمش باید اینگونه زندگی کنند؟ چاره کار کجاست؟

۶ نظر:

  1. مشکل از دیدگاه و ایدثولوژی مذهبی غالبی است که بر اکثریت جامعه ایران حاکم است.شاید اکثریت مردم ایران با نوع حکومت کنونی مخالف باشند اما با اصل مذهب که همه مشکلات جامعه از ان ناشی میشود مخالفتی ندارند.انان فکر میکنند مشکل در نوع اجرای ان است نه اصل ان.و تا چنین نگرشی به صورت بنیادی در جامعه تغییر نکند وضع همین است که میبینیم چه در این حکومت و چه حکومتهای بعدی.مذهب و خرافات پدید امده از ان همه جا همین نقش را بازی میکنند حتی در جوامع مدرن غرب هم گروههایی با این نگرش وجود دارند ولی در اقلیت هستند،خرافات همه جا یک ماهیت دارد،عقب ماندگی و ارتجاع،حکومت فرد بر گروه،و خرافه‌پرستی از موارد برجسته این دیدگاه هستند.

    پاسخحذف
  2. تعالیم دین ریشه همه بدبختی هاست که ما را انسانهایی ترسو، منفعت طلب ، خودخواه، وطن فروش ، کودن بار می آورد به تعالیم زیر توجه کنید : از خدا بترسید !/یک قدم از شما صد قدم از خدا!/ فقط اسلام بر حق است !/کعبه قطعه ای از بهشت است !/همه چیز دست خداست !/حالا یکی نیست بگه مگر خدا اژدهاست که بترسیم؟ اگر کعبه قطعه بهشته پس چرا نمیری همونجا کپه مرگتون رو بذاریذ ؟ اگر همه چی دست خداست پس ازاین دست و پا و چشم و گوش و مخ چه وقت باید استفاده کنیم ؟ در طهارت گرفتن ؟/ اگر اسلام بر حق است یعنی سایر کسانی که ادعای پیامبری داشتن گه زیادی خورده بودن؟ مشکل همانا ورود دین در سیاست و شریک بخور بخور شدن با حاکمان است . همان اشتباهی که شاه کرد با مصدق بهم زد و با روحانیت به توافق رسید سزایش را هم دید. مغان زرتشتی نیز در دوره ساسانیان همین نقش را بازی کردن. بخاطر همین محوری نمانده بود که مردم را بتواند متحد کند. مقاومتهای منطقه ای هم ثمر بخش نبود.

    پاسخحذف
  3. چیزی که مارکس 100 سال پیش فهمید 36 میلیون ایرانی در سال 57 نفهمیده بود : " دین افیون ملت هاست "

    پاسخحذف
  4. رهبر از دور فلک بی خبرت می بینم
    هیچ دانی که به قبر پدرت می رینم؟
    ای که دیروز گدا بودی و امروز ملک
    گردنت را به سر دار فلک می بینم

    پاسخحذف
  5. از ماست که بر ماست. همین و بس!!!! اگر این یک عبارت را درست و حسابی در طی چندین سال تحصیل به بچه ها حالی کرده بودن الان وضعیت ما این نبود
    گویند چون ما نفت داریم ما را استعمار کردند یکی نیست بگه آخه پفیوزها امریکا و نروژ و روسیه و کاناداو انگلیس و ... هم که نفت دارن پس چرا اونا استعمار نشدند؟

    پاسخحذف
  6. این همه ما که گفتی کجاست؟ دور و برت رو می بینی؟ دور و بر من کمتر از 1 دهم درصد می فهمن و حرف قشنگ می زنن! مشکل از اینجاست: ما اقلیتیم. کمتر از 1 درصد

    پاسخحذف

بايگانی وبلاگ